خرید رولبرینگ مخروطی

رولبرینگ انواع مختلفی دارد، که رولبرینگ مخروطی پرکاربرد ترین نوع رولبرینگ است. به شکل تک ردیفه و دوردیفه ساخته می شود. رولبرینگ مخروطی دارای ساچمه استوانه ای است، که گاهی ساچمه بشکه ای و ساچمه کونیک هم بکارگرفته می شود. این رولبرینگ توانایی مکانیکی بالایی دارد و از آن برای تعلیق بارهای شعاعی و محوری و ترکیبی نیزاستفاده می شود. رولبرینگ مخروطی از شیار غلتک مخروطی در حلقه بالایی و پایینی برخورداراست و بخش غلتشی درآن ها به شکل مخروطی است. این شکل چیدمان و طراحی، رولبرینگ را برای تحمل بارهای مرکب (شعاعی محوری) آماده ساخته است. قدرت تحمل بارمحوری به زاویه شیار حلقه بیرونی وابسته است.

رولبرینگ مخروطی چیست؟ اطلاعات مربوط به رولبرینگ مخروطی که باید بدانید


این رولبرینگ اوایل قرن 20 اختراع شده است. درآن زمان در راس قدرتمند ترین نوع بلبرینگ به حساب می آید. دارای توانایی ها و درجه بارگذاری مختلفی نسبت به مابقی انواع بلبرینگ و رولبرینگ است. رولبرینگ مخروطی به جای داشتن رینگ خارجی دارای یک Cup و به جای داشتن رینگ داخلیCone دارد. اجزای دیگر رولبرینگ مخروطی مثل کیج ها وساچمه ها مانند انواع دیگر رولبرینگ ها هستند. این ساچمه دارای شکل منحصر به فردی است، جالب است بدانید شکل نیمه مخروطی که اسم این رو لبرینگ ها ازاین نام گرفته شده است. ساچمه مخروطی ازتماس نوع خطیC up و Coneاست در مقایسه با تماس بیضوی و دایره ای رولبرینگ مخروطی با انواع دیگر رولبرینگ و بلبرینگ توانایی بالایی در بارگذاری دینامیکی دارد.

همچنین در انواع مختلف رولبرینگ مخروطی که شامل یک ردیفه، دو ردیفه و چهار ردیفه است در اندازه متریک و اینچی تولید وساخته می شود. مخصوص ترین نوع از رولبرینگ ها به TQ مشهوراست، از طراحی مخصوصی در لبه داخلی با غلتک ها برخوردار است که کار روانکاوی را در آن محل تماس بهینه ساخته است و همچنین شیارغلتک ها به شکل مخصوص جهت توزیع مناسب بار تولید شده است. کم شدن اصطکاک و بالارفتن قدرت تحمل بار از ویژگی این شکل از طراحی است. طراحی مخصوص دیگری به جهت کاربرد در مورد بارهای سنگین مثل رولبرینگ های پینتون در دیفرانسیل ماشین ها است. این رولبرینگ از بار اولیه برخوردار است و از مزیت هایی از جمله اصطکاک کم ( که به دنبال کاهش اصطکاک سایش کمتری اتفاق می افتد)، زمان آب بندی کوتاهتر می شود، امکان اعمال باربزرگ تردر شروع چرخش و دقت بالاتر برخوردار هستند. این طراحی مخصوص دارای پسوندهایی مثل CL7C ، CL7A نشان داده می شوند.

رولبرینگ های مخروطی یک ردیفه


این نوع بلبرینگ توانایی تحمل بار محوری از یک جهت را فقط دارد. تحت بار شعاعی یک بار محوری در بلبرینگ ساخته می شود که باید مهار شود. بنابراین عموما در کاربردها از دو رولبرینگ استفاده می شود. رولبرینگ مخروطی یک ردیفه از دو اندازه متریک واینچی ساخته می شوند. در اندازه اینچی حلقه داخلی همراه قفسه غلتک های Cone یک شماره و حللقه بیرونی Cup از شماره دیگری برخوردار است، که یک رولبرینگ مخروطی کامل از هر دوی این شماره ها برخوردار است، که با / از یکدیگر جدا می شوند. پیشوندK نشانه رولبرینگ مخروطی با ابعاد اینچی است.
و در آخر دسته بندی رولبرینگ های یک ردیفه را نام می بریم:
بیرینگ برای استفاده عمومی
بیرینگ با کارایی بالا از جنس CL7C تولید می شود
بیرینگ با لبه روی رینگ خارجی

رولبرینگ های مخروطی یک ردیفه، مخصوص نصب دوتایی


در زمان هایی که استفاده از یک رولبرینگ مخروطی به دلیل تحمل مقدار بار مورد نظر کافی نباشد و یا مجبور به موقعیت دهی شافت از دو طرف باشیم، از دو عدد رولبرینگ برای نصب استفاده می کنیم. مزیت های این توللیدات می توانیم به نصب ساده به دلیل عدم نیاز به کالیبره کردن حلقه فاصه گذار، هدایت محوری دقیق شافت، مشخص کردن لقی محوری شافت در هنام تولید، قدرت تحمل بار محوری و شعاعی بالا و نگهداری و روانکاری ساده تر به شکل سوراخ های تعبیه شده در حلقه فاصه گذار رانام برد. ترتیب قرار دادن رولبرینگ ها می تواند به شکل روبه رو، پشت به پشت یا پشت سرهم نصب شود. در نصب روبه رو از یک حلقه جهت فاصه گذاری بین حلقه های بیرونی استفاده می شود. در شک طراحی پشت به پشت از دو حلقه فاصله گذار یکی مابین حلقه های بیرونی و یکی مابین حلقه های داخلی استفاده می شود. لازم به ذکر است هر مقدار ناهمراستایی شافت در این نوع رولبرینگ های دوتایی سبب کوتاه شدن طول عمر برینگ می شود.

رولبرینگ مخروطی دو ردیفه


هر رولبرینگ کاربرد متفاوتی دارد. رولبرینگ مخروطی دو ردیفه، رولبرینگی است که از توانایی تحمل بار بالا برخوردار است. فشارهایی که از طرف بارهای شعاعی و محوری به جسم وارد می شود صد در صد نیاز به یک جسمی با قدرت تحمل بالا و همچنین ایستایی بالایی دارد. اغلب رولبرینگ مخروطی نوع دوردیفه در وسیله هایی شامل: ابزار و لوازم جرثقیل، گیربکس، ماشین ها و دستگاه هایی که در معدن کارگرفته می شوند و دستگاه های نورد کاری کاربرد هایی بالایی دارد. این رولبرینگ خود به دو نوع مدل دیگر به نام TDO و TDI تقسیم بندی می شوند.

ویژگی رولبرینگ مخروطی


توانایی تحمل بار بالا
بار محوری در هر دو جهت
سختی بالا
اصطکاک کم

عمرطولانی
افزایش قابلیت اطمینان
سازگاری پروفیل های غلتکی و انذازه
درحال کار در دوره با کاهش درجه حرارت

فروشگاه خسرو بلبرینگ واقع در بازار مرکزی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *