خرید بلبرینگ شیارعمیق


از بلبرینگ ها استفاده زیادی در صنعت می شود؛ که کاربردی ترین نوع در بازار و صنایع مختلف بلبرینگ شیارعمیق است. این نوع بلبرینگ یک شیار عمیق دایره ای مانند که شعاع برابر با ساچمه ( منظور شعاع ساچمه است) دارد. به علت وجود این شیار و به وجود آوردن سطح تماس بالایی بین ساچمه ها و رینگ ها کاربرد زیادی دارند. قابلیت بالایی در تحمل بارهای شعاعی و محوری از دو جهت دارند و کاربرد زیادی در سرعت های بالا دارند. به همین علت این بلبرینگ در گیربکس های برخوردار از چرخ دنده های هلیکال بهره بیشتری می برد. امیدوارم با خواندن این مطلب به بعضی سوالات خود نظیر:
چه برندهایی بهتراست؟
انواع بلبرینگ شیارعمق
چینش بلبرینگ شیارعمیق
و…. پی ببرید.

بلبرینگ شیار عمیق چیست؟


این نوع از بلبرینگ ساختار و چینش ساده ای دارد و طریقه نگهداری آن آسان است. بلبرینگ شیار عمیق در چینش خود چهار قسمت دارد:
ساچمه
رینگ داخلی
رینگ خارجی
قفسه

بلبرینگ شیار عمیق دارای دو مدل شیارعمیق به صورت یک ردیف ساچمه و دو ردیف ساچمه است؛ که هردو مدل ویژگی هایی مشابهی ازجمله کیفیت مقاوم، ظرفیت تحمل بارزیاد، اصطکاک کم و کارکرد بدون صدا دارند. همچنین این بلبرینگ در ابعاد و نوع های متفاوتی ساخته می شوند، بلبرینگ استاندارد برای کاربرد های مختلف از نظر هزینه و قابلیت های مختلف مقرون به صرفه است. صنایع سبک و سنگین از نوع بلبرینگ شیار عمیق (بلبرینگ شش هزاری) به شکل تعداد بالا استفاده می کند. دلیل استفاده بلبرینگ شیارعمیق توانایی قدرت کارکرد در سرعت های بالا، استحکام در زمان کارکرد و عدم نیاز به نگهداری تعمیرات است. این بلبرینگ مشخصاتی دارد که شامل مارد زیراست:
داشتن شیار ساچمه عمیق در سطح رینگ های این بلبرینگ
تحمل بار شعاعی
تحمل بار محوری
بهره مندی ازهم خوانی دقیق بین شیار و ساچمه
یکپارچگی شیارعمیق و ساچمه
دارا بودن مطابقت هندسی کامل
بلبرینگ شیار عمیق موجود در بازار FAG SKF INA NSK Koyo KG TIMKEN NTN NACHI ازبرند های برتر می توان به NSK، NAHI، FAG، SKF اشاره کرد.

بلبرینگ شیارعمیق یک ردیفه


این نوع بلبرینگ شیارعمیق در حالت استاندارد با تلرانس نرمال ساخته می شود. تلرانس های بلبرینگ شیار عمیق به ابعاد بلبرینگ وابسته است که دارای اندازه های زیراست:
تلرانس های P5برای بلبرینگ هایی با قطر خارجی تاMm52
تلرانس های نرمال برای بلبرینگ های بزرگتر
البته در مکان هایی که دقت بلبرینگ در کارکرد آن مهم باشد می توان از بلبرینگ شیار عمیق یک ردیفه با تلرانس P5 و P6 استفاده کرد. استاندارهای بلبرینگ بر اساس ISO 492 : 2002 است. بلبرینگ شیار عمیق یک ردیفه از قابلیت کمی در تحمل عدم همراستایی یا عدم همراستایی محور دارند. مقدارهای مجوز عدم همراستایی زاویه ای محور یا شفت بین کنس های داخلی وخارجی بلبرینگ های شیارعمیق به عواملی وابته است که در زیر اشاره خواهیم کرد:
لقی داخی شعاعی بلبرینگ درحین کارکرد
اندازه یا ابعاد بلبرینگ
طرح داخلی بلبرینگ
نیرو ها و گشتاورهای واردشده بر بلبرینگ

عموما میزان عدم همراستایی مجاز برای بلبرینگ شیارعمیق بین 2 تا 10 دقیقه است. لازم به ذکر است که عدم همراستایی شفت با بلبرینگ سبب افزایش سروصدای بلبرینگ و همینطور کاهش عمر بلبرینگ می شود.

بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه


وقتی که قدرت تحمل بار بلبرینگ شیارعمیق ناکافی باشد یا زمانی که ازم باشد؛ شفت از دو طرف با لقی معلومی مهار شود از دو بلبرینگ شیار عمیق یک ردیفه استفاده می شود. این بلبرینگ در زمان ساخت در کارخانه با یکدیگر تطابق داده می شود و جفت می شود به صورتی که بعد از نصب و قرار گذاری این نوع بلبرینگ، جهت توزیع یک نواخت بار روی هردو بلبرینگ، از حلقه یابوش های فاصله گذار استفاده نمی شود، بلکه از لایی فلزی و چیزهاییی مثل این استفاده می شود. طریقه چیدمان قرارگیری و نصب بلبرینگ با توجه به کاربردی که دارند؛ دارای سه حالت است که در ادامه به آن ها می پردازیم. حالت پشت سر هم با پسوندDT معلوم شده درشماره فنی بلبرینگ نشادن داده می شود و قادر به تحمل بار محوری از یک طرف یا جهت است. حالت پشت به پشت با پسوند DB معلوم شده درشماره فنی بلبرینگ نشان داده می شود و قادر به تحمل بار از دو طرف است. این تحمل دارای استحکام وصلبیت است و برای خنثی سازی بارهای ممان مناسب نیست. حالت روبه روی هم مانند حالت پشت به پشت است، اما مانند آن استحکام و مقاومت ندارد و برای بارای ممان مناسب نیست.

جنس قفسه بلبرینگ شیارعمیق


قفسه ها مهمترین قسمت بلبرینگ ها هستند. وظیفه این قسمت بلبرینگ این است که ساچمه ها در فاصله برابر از یکدیگر قرار دارند، تا این گونه بار وارد شده به بلبرینگ به شکل یکسان توزیع شود. همینطور این قفسه ها ساچمه ها را نگهداری می کنند و از آن ها در برابر اصطکاک ناشی از تماس با مابقی ساچمه ها و بالابردن دما محافظت می کنند. در حالت کلی قفسه هایی که برای ساخت این نوع بلبرینگ استفاده می شود از سه جنس زیرتشکیل می شود:
قفسه فولادی: این قفسه به علت استحکام بالا، در برابر بارشعاعی و محوری زیاد مقاومت می کند و از انبساط بیش از حد ساچمه در اثر انبساط دما جلوگیری به عمل می آورد.
قفسه فیبری: مقاومت بالایی در برابر بار خارجی نشان می دهند اما در دمای بیشتر از 110 درجه کارایی آن کاهش می یابد.
قفسه برنجی: این قفسه مانند قفسه فولادی استحکام خوب و بالایی دارد و از انبساط بیش از حد ساچمه جلوگیری می کند.

فروشگاه تخصصی خسرو بلبرینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *